hoezo is zelfbevrediging van vrouwen meer een taboe dan bij mannen

als de vraag een beetje raar is sorry maar wist niet hoe ik hem goed kon stellen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit wordt gelukkig razendsnel minder. Tegenwoordig liggen de speeltjes voor vrouwen zelfs bij de drogist in het schap.

Het beste antwoord

Ik denk dat het geen taboe meer is, dat vrouwen aan zelfbevrediging doen. Het onderwerp wordt geregeld besproken op de televisie of in magazines. Bij sommige vrouwenbladen kun je zelfs een speeltje krijgen als je een proefabonnement neemt, er zijn "tuperware parties" waarbij speeltjes aan huis worden verkocht en vrouwen praten onder elkaar open over het onderwerp en wisselen ervaringen uit.

Vroeger was het inderdaad zo, dat de vrouw zich sexueel terughoudend diende op te stellen. Die tijd is echter voorbij. Vrouwen mogen tegenwoordig net zo veel en vaak genieten van sex als mannen.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk omdat het voor mannen al langere tijd geaccepteerd is. Het idee dat vrouwen sex hebben en ook aan zelfbevrediging doen is ontwikkeling van de laatste paar decennia. Dus dat is een kwestie van emancipatie. Nog even geduld en het is voor vrouwen net zo geaccepteerd als voor mannen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het idee dat ook meespeelt dat mannen domweg meer vertrouwd zijn met hun geslachtsdelen, omdat ze 'uitwendiger' zijn en omdat de gemiddelde man plast met z'n piemel (om het maar zo te noemen) in de hand.